Uncategorized

„Terorist, erou martir” un film de Cornel Mihalache


4 thoughts on “„Terorist, erou martir” un film de Cornel Mihalache”

  1. Cine-a ucis (din ordin-neordin) este un criminal. Fie şi-n legitimă apărare.
    Iar o vorbă străveche spune că păcatele ucisului trec în sarcina ucigaşului.
    Reducînd la cazul celor aflaţi sub(t) ordine: păcatele ucisului vin în cîrca şi a călăului, şi a şefilor de peste călăi.
    Mi-e teamă că de aia suntem blestemaţi (nu de 7, ci de un şir 7x7x7…x7 generaţii): pentru că suntem urmaşi de urmaşi de urmaşi de ucigaşi. Atîtea războaie în care am fost şi suntem mînaţi de neoameni, stau mărturie. Orice ar susţine alţii drept contra!
    Mie îmi este ruşine pînă şi de faptul că am ucis ţînţari, muşte, pureci, alţi dăunători mie, „în legitimă apărare”. Ori, unele animale, ritualic şi pentru hrană, fiindcă sunt carnivor, din păcate. Dar, sper să n-ajung la Ultimul lor Judeţ…
    Alţii, care pun la cale cu sînge rece îmbogăţirea prin mijloace necuvenite, depeizarea, depopularea, uciderea copiilor, bătrînilor şi săracilor prin suprimarea unor drepturi protectoare, se cred mari şi tari şi de neatins…
    N-au învăţat nimic, măcar de la nefericitul 1989 încoace…, decît cum să profite.
    Părerea mea e că Iadul e aici, nu pe-aiurea. Cît despre Rai…
    Pe mine nu mă doare de cine a fost vinovat înainte sau după 1989. Mă doare: pe ale cui mîini am ajuns noi toţi, nu eu în mod special (o neglijabilă entitate, dealtfel).
    Oare, cum se conducea Lumea, pe cînd politică (şi mai ales politica influenţei banilor şi a războaielor) nu exista?… De ce naiba arheologii dau peste şi istoricii scriu despre şi numai arme, în loc să caute şi să glorifice uneltele, munca, urmele ce ne-au înveşnicit pe acest pămînt, nu ne-au aservit – fizic, mental, moral – ori ucis sistematic?
    Cui serveşte „înregimentarea” şi „elitismul” cu orice preţ?
    E atît de greu să trudeşti să fii şi să rămîi Om, printre neoameni. Dar, deloc imposibil.

Da-ti cu parerea

