Uncategorized

Motiune de cenzura : „Dupa 22 de ani, democratia este in pericol”


MOŢIUNE DE CENZURĂ

După 22 de ani, democraţia este în pericol”

Domnule Prim ministru,

Stimaţi membri ai Guvernului,

Doamnelor şi domnilor parlamentari,

În România anului 2011, problema deficitului de democraţie este una reală. Cu fiecare acţiune a acestui Guvern de marionete, mânuit de păpuşarul suprem de la Cotroceni, asistăm la o punere în scenă macabră, a unei drame cu tuşe accentuate de umor negru în care democraţia şi statul de drept sunt terfelite şi ajunse la cheremul unui grup infracţional, ce pune în practică o adevărată lovitură de stat. Fie că vorbim despre măsurile economico-sociale catastrofale promovate de acest Guvern, de la amputări de venituri pentru toate categoriilor sociale, până la anularea iniţiativei private prin măsuri fiscale de afundare şi nu de relansare a sectorului IMM-urilor, fie că vorbim despre modul arbitrar în care este condusă această ţară prin angajări repetate de răspundere toate subminează democraţia şi pun sub semnul întrebării existenţa statului de drept.

S-a ajuns într-un punct critic, în care gradul de suportabilitate a atins un nou maxim istoric, după perioada de tristă amintire care a fost regimul ceauşist. Pericolul pentru democraţie este iminent, iar măsura comasării alegerilor încununează această operă de distrugere a mecanismelor democratice.

Domnilor guvernanţi, nu vă place deloc acest cuvânt “democraţie”. Îl invocaţi destul de des in discursurile publice, pentru că “dă bine” la auditoriu, pentru că este in trend şi îl aveţi chiar şi în denumirea a două partide din arcul guvernamental Partidul Democrat Liberal şi Uniunea Democrată a Maghiarilor, însă când vine vorba despre aplicarea lui, acţiunile guvernamentale care sunt o anexă a celor prezidenţiale, completându-se reciproc, sunt golite de acest principiu.

Stimaţi Guvernanţi,

Contrar aparenţelor, aţi strivit democraţia în aceşti ultimi doi ani. Fără a vă ţine o lecţie de politică, să ştiţi că democraţia nu este un concept abstract, democraţia este măsurabilă. Instituţii precum Economist Intelligence Unit au elaborat Indexul democraţiei măsurat în anii 2006, 2008, 2010, iar în ceea ce ne priveşte, concluziile sunt alarmante. În funcţie de 5 criterii: procesul electoral şi pluralismul; libertăţile civile; funcţionarea guvernului; participarea politică şi cultură politică, statele sunt clasificate în patru tipuri de regimuri: democraţii integrale; democraţii viciate; regimuri hibride şi regimuri autoritare.

În 2010 faţă de 2006, România a scăzut 6 poziţii, ajungând pe locul 56, cu 5 locuri sub Bulgaria, cu care ne place să ne comparăm şi care în parte a împărtăşit acelaşi destin istoric şi european cu al nostru, şi devansând cu doar un loc Columbia şi cu două Papua Noua Guinee.

Dacă aceasta este situaţia înaintea reformei electorale cu vârful său de lance-comasarea alegerilor, pe care v-aţi angajat răspunderea, ne întrebăm unde ne vom plasa in acest clasament după acest ultim asalt asupra democraţiei. La nivelul ţărilor bananiere ne aflam deja, mai rău de atât se poate oare? Iar dacă ne întoarcem la clasificarea regimurilor în funcţie de cele 5 criterii enumerate mai sus, în ritmul acesta vom ajunge de la o democraţie viciată, la un regim autoritar în toată plenitudinea lui.

Proiectul privind comasarea alegerilor este un demers discreţionar,unilateral si antidemocratic al actualei puteri, elaborat fără consultarea societăţii civile, şi impus prin procedura angajării răspunderii, Parlamentul fiind din nou eliminat din ecuaţia democratică. Efectele devastatoare ale acestor schimbări asupra gradului, şi aşa precar, de democraţie din ţara noastră sunt îngrijorătoare. Modificarea legislaţiei electorale pe care o impuneţi acestei ţări contravine Codului bunelor practici în materie electorală, ce conţine recomandări ale Consiliului Europei, adoptate de către Comisia de la Veneţia în cadrul celei de-a 51-a sesiuni plenare.

Interesul politic meschin de a vă menţine la putere cu orice preţ vă împinge să încălcaţi cu bună ştiinţă practici europene în materie electorală. Vă place să vă recomandaţi europeni, să participaţi la întruniri la nivel european unde poza de grup este tot ce contează, pentru că participarea este de cele mai multe ori lipsită de consistenţă şi viziune. Singura dumneavoastră viziune în actul de guvernare ce transpare în politicile publice promovate, se circumscrie câtorva clişee păguboase pentru români-liberalizări de preţuri, diminuări de salarii şi pensii, servicii medicale pe bani, fonduri publice acordate clientelar si comunităţi locale conduse de primari ai opoziţiei – subfinanţate, investiţii publice megalomanice în detrimentul atragerii de investiţii private cu valoare adăugată pentru economie. Valoarea adăugată trebuie să ajungă doar în buzunarele reprezentanţilor puterii, precum şi a acoliţilor portocalii, iar populaţia trebuie menţinută într-o stare perpetuă de dependenţă şi umilinţă, pentru ca sacoşa portocalie din alegeri să fie mană cerească pentru poporul sărăcit. Comasarea alegerilor vă economiseşte nişte bani, însă nu de la buget aşa cum aţi argumentat, ci din fondul Partidului Democrat destinat mitei electorale, astfel veţi cumpăra voturi cu sacoşa doar o dată.

În schimb, atunci când trebuie să ne raportăm la recomandări europene pe care dacă le-am implementa ne-ar ajuta să ne îmbunătăţim performanţele democratice, şi am intra în rândul statelor civilizate, cu democraţii solide şi instituţii funcţionale, nu vă mai place, adoptaţi politica struţului, asta în cazuri fericite, când nu sfidaţi prin răspunsuri cinice şi impertinente.

Pentru buna dumneavoastră informare, vă amintim că printre recomandările Comisiei de la Veneţia formulate în Codul bunelor practici în materie electorală se numără şi următoarea: “elementele fundamentale ale dreptului electoral nu trebuie deloc modificate cu mai puţin de un an înaintea alegerilor şi trebuie tratate la nivel constituţional sau la un nivel superior celui al unei legi ordinare”. În declaraţia interpretativă asupra stabilităţii dreptului electoral (CDLAD(2005)043), această dispoziţie este clarificată: “De o maniera generală orice reformă a legislaţiei electorale destinată să fie aplicată in alegeri trebuie să intervină suficient de devreme pentru că aceasta să fie intr-adevăr aplicabilă”. La limită, în anume circumstanţe, exceptarea regulii de un an poate fi acceptată, de exemplu dacă este necesar să fie remediate pe cale legislativă probleme neprevăzute sau pentru a rectifica legislaţia electorală acolo unde „aceasta ar aduce atingere drepturilor internaţionale recunoscute”. Se poate oare vorbi în România despre astfel de circumstanţe? Sau problema neprevăzută este faptul că în urma studiilor sociologice aţi constatat că veţi pierde alegerile de la anul fie că le comasaţi, fie că nu, ceea ce aduce gravă atingere intereselor de partid ale PD-L, dar şi celor politice ale UDMR, şi nicidecum unor drepturi internaţionale cum se prevede mai sus. Astfel, constatăm că toate criteriile de bună practică în materie electorală sunt ignorate de către Marea Coaliţie Pro comasare şi că întreaga procedură propusă de Comisia de la Veneţia este maculatură pentru minţile luminate din Guvern şi de la Cotroceni.

Angajându-şi răspunderea în faţa Parlamentului pe un proiect de lege anti-democratic, Guvernul Boc demonstrează o dată în plus existenţa în interiorul său a unei crize şi a unei dezorientări în ceea ce priveşte pierderea masivă a încrederii românilor, scopul real al acestei angajări de răspundere nefiind binele ţării ci pur şi simplu nevoia PDL de a-şi asigura, pentru 2012, un calendar electoral cât mai favorabil. Ce altceva ar mai putea face acest guvern – care, în acest moment, se bucură de încrederea a doar 7% dintre cei pe care-i guvernează – pentru a mai putea emite pretenţii la un eventual alt mandat, decât să manipuleze şi să încerce să deturneze rezultatele procesului electoral din 2012?

 Comasarea alegerilor – un simulacru de procedură legislativă

Modul în care proiectul de lege privind comasarea alegerilor a fost generat, gestionat şi comunicat partidelor politice, societăţii civile şi opiniei publice în general, poate face obiectul mai multor observaţii de fond şi de formă, cu sublinierea că responsabilitatea nu-i revine doar ministrului Igaş, specializat mai degrabă în anacolute şi fracturi lingvistice decât în legislaţie, ci întregului arc guvernamental şi abonaţilor săi politici. Practica democratică, neglijată, ba, mai mult, încălcată de guvernanţi, spune că legile trebuie create numai prin modalităţile permise de instrumentul de stabilire a criteriilor şi prin voinţa organului desemnat de popor ca legiuitor – pentru că numai astfel putem vorbi de funcţionarea statului de drept, privit fie ca limită în faţa emiterii de legi de către organe care nu sunt împuternicite, fie ca împiedecare a utilizării unor căi care nu sunt prevăzute de instrumentul de stabilire a criteriilor. Desigur, e greu să vorbeşti în România de respectarea criteriilor statului de drept atunci când MAI hotărăşte cum să schimbe legile organice ca să-i fie bine partidului său la alegeri sau când MAE iniţiază şi el un proiect al votului prin corespondenţă, pe care să-l gestioneze în regie proprie ministrul numit de partid pentru a strânge voturile Diasporei, sau când Preşedinţia transmite ce este permis şi ce nu în schimbarea Constituţiei, în reorganizarea administrativă, precum şi în diverse alte domenii care fac obiectul gestiunii Executivului ori al legiferării Parlamentului. Ştim, ca de altfel majoritatea concetăţenilor noştri, că dacă interesele guvernului şi ale PDL o cer, negrul poate deveni alb şi invers, că şeful guvernului poate susţine cu fermitate ceva dimineaţa, pentru ca după-amiaza să respingă dezaprobator, în aplauzele corifeilor şi ale tovarăşilor umili, tot ceea ce a susţinut cu vehemenţă dimineaţa.

Pentru prima oară, în practica legislativă românească din ultimii ani, un Guvern lansează în dezbatere publică un proiect legislativ pe care îl modifică „în principiu” cu propriile amendamente la doar 48 de ore de la postarea pe site-ul MAI. Asistăm la un joc dublu din partea Guvernului care intră în rolul clar atribuit Parlamentului de a amenda un text de lege. Acest fapt dovedeşte reaua-credinţă şi incompetenţa crasă a Guvernului Boc, care elaborează un act normativ care oricum nu era necesar, deoarece aveam o legislaţie în materie electorală care răspundea foarte bine criteriului stabilităţii.

Stimaţi Guvernanţi,

Vă temeţi că majoritatea de strânsură pe care aţi creat-o artificial prin trădare şi minciună în Parlament, nu va răspunde la ordine în aşa fel încât această aberaţie legislativă care este comasarea alegerilor să treacă de Parlament în procedură normală. De aceea, aţi apelat la aceeaşi măsură de forţă care este angajarea răspunderii, sărind etape necesare unei dezbateri democratice-dezbaterea publică şi cea parlamentară.

Aşadar daţi două lovituri democraţiei româneşti, pe de o parte prin promovarea ideii de comasare a alegerilor şi pe de altă parte prin recurgerea la o procedura extraordinară de legiferare, pentru care urgenţa nu se justifică.

Jucaţi popice cu democraţia românească! Dintr-o singură lovitură dărâmaţi toate principiile de drept, toate mecanismele democratice precum şi toate recomandările europene în materie electorală.

 Reducerea cheltuielilor bugetare-un argument necredibil

Argumentul principal invocat in susţinerea acestei anomalii nedemocratice care este legea comasării alegerilor, a fost reducerea cheltuielilor din fondurile publice. Acest argument enunţat de domniile voastre, stimaţi guvernanţi, este hilar şi totodată revoltător.

Faceţi economii acolo unde nu trebuie. Aţi afirmat, că organizarea simultană a alegerilor ar reduce cheltuielile la jumătate, respectiv la aproximativ 22 milioane de euro, de la 43 de milioane de euro, dar în acelaşi timp aţi încurajat şi încurajaţi risipa banului public, prin construirea de patinoare la sume exorbitante, cum a fost cel de la Braşov care a înghiţit 12 milioane de euro, sau alte obiective inutile, precum telegondola din Bucureşti, în valoare estimată de 20 milioane de euro.

Extravaganţe ale unui guvern iresponsabil, care face rabat de la democraţie, dar niciodată de la satisfacerea propriilor interese şi sinecuri de partid.

Totodată, aţi invocat şi sărăcia bugetelor locale, care ar putea duce chiar la nedesfăşurarea în bune condiţii a alegerilor.

Culmea tupeului – sărăcirea bugetelor locale este tot opera acestui Guvern. Acum înţelegem mai bine care a fost miza acestei sărăciri. Pe lângă şantajul ordinar practicat la adresa aleşilor locali ai opoziţie, care primesc bani pentru comunităţile lor, doar dacă semnează o adeziune în alb la partidul-stat, acum tabloul este complet – bugetele locale nu ar putea susţine financiar organizarea alegerilor locale dacă ar avea loc la termen, iar bunul samaritean portocaliu, Guvernul României, ia povara aceasta de pe umerii autorităţilor locale, comasând alegerile. Ne întrebăm, cu ce cost însă? Cu ştirbirea democraţiei in România, cu încălcarea tuturor regulilor democratice şi provocarea unui haos din suprapunerea celor două scrutine, astfel încât manipularea şi bulversarea electoratului să fie mai uşor de realizat de către aparatul de propagandă a PD-L.

Nu mai mimaţi grija pentru desfăşurarea în bune condiţii a alegerilor, pentru că nu vă mai crede nimeni! Aţi minţit şi aţi înşelat de prea multe ori aşteptările românilor! Nu vă interesează nici cât negru sub unghie destinul acestei ţări şi soarta românilor, ci doar cum să vă aranjaţi mai bine propriul destin pentru următorii 4 ani.

Dacă luăm în calcul precedentul din 2009, când am avut concomitent alegeri prezidenţiale si referendum, este evident faptul că vor exista cheltuieli pentru organizarea de birouri electorale (ale secţiilor de votare) necesare susţinerii fiecăruia dintre tipurile de alegeri. Unde este economia mult invocată de la Prim-ministru, până la „branconatul” Ministru de interne? Costurile rămân aceleaşi, dovadă fiind şi faptul că în Bugetul pe anul 2012 nu aţi prevăzut niciunde cheltuielile cu organizarea alegerilor. Vă ascundeţi şi veţi folosi probabil la momentul respectiv, Fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului, sacul magic folosit discreţionar de această guvernare, de unde finanţaţi toate nenorocirile pe care le pregătiţi românilor în cele două palate-Victoria şi Cotroceni.

Dacă am accepta principiul invocat al economiilor la buget în perioadă de criză, criză care afectează întreaga Europă, ar trebui ca în logica îngustă a domnului Igaş, Franţa care la anul organizează două tipuri de scrutin, prezidenţiale şi legislative, să le comaseze Cu atât mai mult cu cât au loc la diferenţă de doar o lună (în mai prezidenţialele şi în iunie legislativele) iar cheltuielile în Franţa sunt cu mult mai mari, fiind proporţionale cu numărul populaţiei, teritoriului, etc. dar şi pentru că se poate ajunge în situaţia organizării a 2 tururi de scrutin. Şi ca să fie şi mai ieftin, de ce nu ar comasa francezii si alegerile regionale, cantonale si municipale care au loc în 2014? Dacă-i criză pentru români de ce nu ar fi şi pentru francezi? Însă, nu avem cunoştinţă de faptul că preşedintele Nicolas Sarkozy ar intenţiona să propună comasarea acestor tipuri de alegeri. Chiar dacă democraţia costă, nu îl sperie, cum nu îl sperie nici faptul că nu stă strălucit în sondaje. Asta dovedeşte că în Franţa, şi nu numai, respectul faţă de electorat şi faţă de valorile democraţiei este mai presus decât jocurile infame, politicianiste practicate în România de către coaliţia de guvernare, condusă de dumneavoastră domnule Boc.

Vă agăţaţi de acest argument al economiilor la bugetul de stat care nu poate deveni sursă constantă de legitimare a unor acţiuni ce pot risca să pericliteze buna funcţionare a unui stat democratic.

Stimaţi guvernanţi,

Constituţia României cuprinde prevederi foarte clare de natură a creiona un stat funcţional, în care supremaţia legii şi a principiilor de drept este primordială. Legislaţia electorală, în România ultimilor 20 de ani, a avut ca principală caracteristică stabilitatea şi respectarea principiilor şi valorilor europene în acesta materie.

Evoluţia democratică a României a însemnat, în primul rând, organizarea unor alegeri libere şi democratice care au dat ţării şi liderilor săi, legitimitatea necesară accederii României în marea familie transatlantică.

Departe de a fi perfectă, nu întotdeauna corect aplicată, legislaţia electorală care a funcţionat în România ultimilor ani, s-a raportat permanent la patrimoniul electoral european, aşa cum defineşte Comisia de la Veneţia ansamblul principiilor de bază care trebuie să guverneze alegerile în statele democratice.

Schimbarea filosofiei actualului sistem electoral românesc, acum, după 20 si ceva de ani, este nu numai o utopie, dar şi o greşeală majoră care poate avea consecinţe deosebit de grave în ceea ce priveşte legitimitatea viitoarelor autorităţi ale Statului Roman.

De altfel, numai calculul politic al regimului autoritar Băsescu – Boc poate imagina modificarea unui sistem electoral care, prin altele, a avut şi darul de a-i aduce vremelnic la putere pe cei doi.

Stimaţi guvernanţi,

Ştim că vă confruntaţi cu riscul înregistrării unui rezultat electoral care să vă scoată de pe scena politică a României pentru totdeauna, precum şi cu posibilitatea ca, unii dintre dumneavoastră, să ajungeţi să răspundeţi în faţa românilor, iar alţii în faţa legii. Asta însă nu poate justifica măsura comasării alegerilor, pe care o consideraţi ca singura salvare pentru a scăpa de furia electoratului roman. Prin aceasta măsură aruncaţi practic la gunoi tot ceea ce s-a reuşit din 1989 până acum în materia democratizării societăţii româneşti.

Poate ar trebui să ştiţi faptul că legislaţia în vigoare în materia organizării şi desfăşurării alegerilor locale şi parlamentare, încununează viziunea constituţională asupra principalelor instituţii ale Statului de Drept si are la bază o serie de principii de drept, imuabile şi general recunoscute.

car de la dumneavoastră, domnule profesor de drept, Emil Boc, am fi aşteptat să ştiţi sau măcar să înţelegeţi aceste lucruri.

Sper totuşi să pricepeţi ceva şi de aceea o să explicăm în continuare, câteva aspecte.

Mandatul de ales local, respectiv de parlamentar sunt guvernate de regimuri juridice distincte

 Constituţia României tratează în mod distinct Parlamentul, în raport cu autorităţile administraţiei publice locale, trasând diferenţe majore intre cele doua categorii de autorităţi publice.

Astfel alineatul 1 al articolului 61, din Legea Supremă ne arată că ”Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.”

Pe de altă parte, legiuitorul constituţional a reglementat, în alt capitol al textului Legii Fundamentale, autorităţile administraţiei publice locale, evocând astfel categoric diferenţele majore între cele două categorii de autorităţi publice.

Astfel potrivit articolului 121, prevede că „(1) Autorităţile administraţiei publice, prin care se realizează autonomia locală în comune şi în oraşe, sunt consiliile locale alese şi primarii aleşi, în condiţiile legii. si (2) Consiliile locale şi primarii funcţionează, în condiţiile legii, ca autorităţi administrative autonome şi rezolvă treburile publice din comune şi din oraşe.”

Aşadar, prevederile constituţionale mai sus evocate, arată clar faptul că rolul, atribuţiile şi competenţele celor două categorii de autorităţi publice sunt total distincte,ceea ce, pe cale de consecinţă, presupune existenţa unui sistem de alegere specific fiecăreia dintre acestea.

De altfel, există dispoziţii constituţionale exprese care indică acest fapt, şi aici avem în vedere prevederile alineatului (1) al articolului 63 care stipulează:

(1) Camera Deputaţilor şi Senatul sunt alese pentru un mandat de 4 ani, care se prelungeşte de drept în stare de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă, până la încetarea acestora.

Aşadar, domnule prim ministru, doamnelor si domnilor miniştri, sper că aţi reţinut faptul că discutăm despre două regimuri juridice diferite.

 Prelungirea mandatelor aleşilor locali in funcţii – schimbarea regulilor in timpul jocului

În esenţă, comasarea alegerilor presupune de fapt o prelungire a mandatelor aleşilor locali, actualmente în funcţie, şi obţinute în alegerile din iunie 2008, în conformitate cu prevederile Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

Prevederile legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, vin în aplicarea dispoziţiilor constituţionale cuprinse în alineatul (1) al articolului 121 Legii Fundamentale şi reglementează regimul juridic al mandatelor aleşilor locali, după cum urmează:

  • art.26(1) „Mandatul primarului, consiliului local, respectiv al consiliului judeţean este de 4 ani. Mandatul se exercită în condiţiile legii”

  • art.38(1) „Consiliul local se alege pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau catastrofă”

  • art.69(1) „Mandatul primarului este de 4 ani şi se exercită până la depunerea jurământului de către primarul nou-ales. Mandatul primarului poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război, calamitate naturală, dezastru sau sinistru deosebit de grav”

  • art.93(1) „Consiliul judeţean se alege pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau catastrofă

Aşadar, mandatele actualilor aleşi locali au, în mod evident, o durata de 4 ani. Organizarea alegerilor locale în acelaşi timp cu cele parlamentare, în toamna anului 2012, presupune o prelungire a mandatelor actualilor aleşi locali.

Acesta este un fapt absolut imposibil, în condiţiile în care, orice modificare a duratei mandatului aleşilor locali nu se poate face decât prin amendarea în acest sens a prevederilor Legii 215/2001. Ori modificarea în acest moment a Legii 215/2001 în sensul măririi duratei mandatului de ales local, nu se poate aplica decât viitorilor aleşi locali, în niciun caz celor aflaţi acum în funcţie, pentru că asta ar însemna o încălcare a principiului conform căruia “Legea dispune numai pentru viitor, ea n-are putere retroactive”.

Aşadar, domnule Boc, încercarea dumneavoastră de a prelungi durata mandatelor actualilor aleşi locali cu aproximativ 6 luni, este total ilegală şi contrazice principiile de drept general recunoscute şi în baza cărora funcţionează actualul sistem juridic românesc.

Potrivit prevederilor alineatului (1) al articolului 93 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, există posibilitatea prelungirii mandatelor aleşilor locali numai în anumite situaţii expres prevăzute şi anume, în caz de război, calamitate naturală, dezastru sau sinistru deosebit de grav.

În cazul nostru, nu se întrunesc niciuna dintre condiţiile special prevăzute de lege care să justifice prelungirea mandatelor actualilor aleşi locali. De fapt, aceste situaţii speciale sunt singurele motive care pot constitui motiv legal întemeiat de prelungire a mandatului aleşilor în funcţie.

Dar poate Guvernul ştie ceva ce nu ştim noi atunci când invocă existenţă unei astfel de situaţii speciale. Aşteptăm un raport amănunţit cu nenorocirile, catastrofele şi cataclismele care ne vor paşte la anul, elaborat probabil de o nou înfiinţată comisie prezidenţială cu experţi în arta divinaţiei.

De fapt, este posibil ca dumneavoastră să aveţi dreptate. În ultimii ani, aţi fost în prima linie a războiului contra românilor, uneori chiar pe post de armă cu care Preşedintele Băsescu a luat la ţintă fiecare categorie socială.

Revenind, concluzia de bun simţ care se impune, este aceea că, în conformitate cu prevederile legale, mandatele actualilor aleşi locali expira în iunie 2012. Astfel,persoanele care, în mod ilegal, vor exercita atribuţiile de aleşi locali fără a fi confirmaţi prin alegeri organizate în conformitate cu legea, vor trebui să suporte consecinţele legale. Mai mult, orice act juridic emis sau adoptat de către aceste persoane este ilegal şi, pe cale de consecinţă, lovit de nulitate absolută.

Bineînţeles, pe dumneavoastră acest fapt nu vă interesează absolut deloc, aşa cum aţi dovedit până acum, dar venim şi vă spunem că o astfel de situaţie ar însemna practic blocarea administraţiei publice locale din România, a cărei atribuţie este şi executarea legii, prin emiterea sau adoptarea unor acte normative subsecvente acesteia.

Aşadar, stimaţi guvernanţi, prelungirea mandatelor actualilor aleşi locali, nu are niciun fel de motivaţie legală şi, de altfel, nu poate fi susţinută juridic, ci numai politic.

Vă anunţăm, dacă nu ştiaţi, deşi suntem convinşi că acţionaţi în perfectă cunoştinţă de cauză, că sunteţi pe cale de a săvârşi un abuz de drept grosolan pentru a vă atinge scopurile politice. Este clar că măsura comasării alegerilor va dinamita întregul sistem juridic românesc.

 Fraudarea alegerilor-adevărata miză a comasării alegerilor

Furtul şi frauda au devenit politică de stat în guvernarea Boc. Am avut parte de mai multe episoade din acest foileton infracţional sub semnătura unor iluştrii reprezentanţi ai PD-L. De la preşedinta Camerei Deputaţilor, doamna Roberta Anastase, care a furat votul la Legea pensiilor, revoluţionând aritmetica elementară şi lăsând o pată neagră în istoria parlamentarismului românesc, până la Ioan Oltean care atunci nu înghite broaşte repetă votul până iese, aşa cum s-a întâmplat cu ocazia desemnării membrilor Curţii Constituţionale. Peste toţi tronează preşedintele Băsescu care a promulgat legea pensiilor trecută prin fraudă, punându-şi semnătura pe această lege cu cele 2 degete cu care măsoară nivelul cuburilor de gheaţă din pahar.

În această logică infracţională au fost organizate şi alegerile parţiale din judeţul Neamţ, pentru un mandat de deputat, scrutin care nu a fost altceva decât un exerciţiu dureros pentru democraţie în care PD-L şi-a exersat îndemânarea la furat voturi. Aceste alegeri sunt de fapt preambulul furtului instituţionalizat pregătit pentru toamna anului 2012.

Doamnelor şi domnilor,

Poate dumneavoastră, celor din banca ministerială, ideea comasării alegerilor vi se pare una genială sau care vă va salva de la un dezastru electoral, însă vrem să vă informăm că de fapt, este una extrem de proastă şi asta nu numai in viziunea noastră, cât şi în cea europeană.

În niciun stat din Uniunea Europeană, alegerile locale nu pot fi comasate cu alegerile parlamentare, pentru că niciun stat cu adevărat European nu încalcă prevederile şi recomandările Comisiei de la Veneţia, materializate în documentul intitulat “Codul bunelor practici în materie electorală”.

Stimaţi guvernanţi,

Aţi venit de nenumărate ori în faţa opiniei publice, în frunte cu Preşedintele Băsescu şi aţi dat lecţii de cunoaştere a legislaţiei europene. Aţi pozat în campioni ai europenismului şi în mari apărători ai valorilor europene.

Va spunem astăzi răspicat, că aţi minţit. Comasarea alegerilor este o măsură specifică ţărilor bananiere şi nu ţărilor europene.

Daca aţi fi respectat câtuşi de puţin patrimoniul electoral european, definit în “Codul bunelor practici în materie electorală”, nu aţi fi îndrăznit nici măcar să discutaţi despre o asemenea aberaţie legislativă numită comasarea alegerilor.

Stimaţi colegi,

Ne-am gândit să evocăm spre luare aminte, câteva dintre ideile cuprinse în “Codul bunelor practici în materie electorală” elaborate de Comisia Europeană pentru Democraţie prin Drept, mai bine cunoscută sub numele de Comisia de la Veneţia.

Unul dintre principiile fundamentale care stau la baza codului este acela potrivit căruia “alegerile trebuie organizate în mod periodic”. Periodic, stimaţi guvernanţi înseamnă la interval egale de timp. Nu o data la 4 ani, apoi daca vrem sa mai rămânem la putere câteva luni, modificăm legea.

În ceea ce priveşte condiţiile de implementare a principiilor fundamentale, Comisia de la Veneţia arată că: “Elementele fundamentale ale dreptului electoral, si în special sistemul electoral propriu zis, componenţa comisiilor electorale şi delimitarea circumscripţiilor electorale, nu ar trebui să poată fi amendate înainte de un an fata de data alegerilor.”

Cu alte cuvinte, dragi reprezentanţi ai PDL, UDMR şi UNPR, ar fi trebuit ca măcar in iunie 2011 să veniţi cu un proiect de lege care să pună în discuţie data alegerilor locale din 2012. Însă, la momentul respectiv, nu erau definitivate negocierile dumneavoastră. Şantajul UDMR nu slăbea deloc Guvernul, iar UNPR-ul solicita încă tot felul de asigurări că trădarea va fi recompensată.

Prin astfel de manevre care ocultează legea, domnule Prim Ministru, vă plasaţi în afara Europei cu această măsură.

De altfel, nu ar fi prima oară când o faceţi. Tot în materia electorală mai aveţi antecedente, când, la ordinul Preşedintelui Băsescu, disperaţi că veţi pierde alegerile prezidenţiale, aţi inventat două referendum-uri organizate concomitent cu scrutinul prezidenţial.

Dar, să revenim la Comisia de la Veneţia şi să vedem ce părere are această entitate despre organizarea în aceeaşi zi, a două sau mai multe scrutinuri.

Procedurile de votare joacă un rol vital în cadrul procesului electoral, deoarece în timpul votării pot fi comise eventualele fraude electorale. De aceea, procedura de votare trebuie să fie simplă.”

Cred că ne putem uşor imagina, nu-i aşa, cam cât de simplă poate fi în România, procedura de vot în care alegătorul va trebui să primească 2 buletine de vot pentru alegerea reprezentanţilor în Parlament, 2 buletine de vot pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale/sector (primar, respectiv consiliu local) şi încă două pentru alegerea autorităţilor administrative judeţene /municipiul Bucureşti. Total, 6 buletine de vot.

Mai mult alegătorul va trebui să opteze atât pentru persoane cât şi pentru liste de candidaţi. Simplu,ce să spunem?!

Vă imaginaţi cum vom demonstra noi, întregii Europe, că românii se vor descurca excelent cu 6 buletine de vot. Şi putem să fim siguri că, în anumite secţii de votare, se vor înregistra iarăşi recorduri de viteză în procedura de vot.

De la Paris se aude că în 2012, crescând numărul de buletine de vot ca urmare şi dificultatea, PDL va solicita înscrierea în rândul disciplinelor olimpice a unui noi sport: vot viteză.

Ca de obicei însă, la Paris e una, în ţară alta. Cel puţin aşa ne-a demonstrat domnul Baconschi, ministru-antrenor responsabil cu performanţa în sportul olimpic brevetat de actuala putere – vot viteză.

În ţară, comasarea alegerilor va genera o mare confuzie în rândul electoratului. Se vor înregistra numeroase situaţii în care cetăţeanul care votează, urmând sa mânuiască şase buletine de vot, bulversat fiind nu va mai face diferenţa între a pune ştampila pe un candidat sau o listă de partid. Acesta este de fapt un aspect al vicierii rezultatului votării, aşa cum de altfel este definit chiar de către Comisia de la Veneţia.

 Un aspect extrem de important în materia legislaţiei electorale, este stabilitatea acesteia.

Codul bunelor practici în materie electorală, prevede: “Stabilitatea dreptului este un element important al credibilităţii procesului electoral şi este esenţială pentru consolidarea democraţiei Prin urmare, modificarea frecventă a normelor sau caracterul lor complex pot dezorienta alegătorul. Alegătorul poate conchide, în mod corect sau incorect, că dreptul electoral este doar un instrument cu care operează cei care sunt la putere şi că votul alegătorului nu mai este elementul esenţial care decide rezultatul scrutinului.”

Aşadar, domnule Prim Ministru prin comasare nu faceţi altceva decât să decredibilizaţi procesul electoral şi să induceţi în eroare alegătorii.

Da, doamnelor şi domnilor reprezentanţi ai puterii, de fapt chiar asta urmăriţi.

Vă doriţi ca alegerile din 2012 să fie organizate într-un haos general în care dumneavoastră cu prefecţii, şefii de instituţii şi întreaga clientelă politică cu buzunarele bine garnisite în aceşti ani de guvernare, să puteţi fura mai uşor. Asta aţi urmărit permanent prin această aberaţie legislativă, prin impunerea căreia încercaţi acum să daţi practic o adevărată lovitură de stat, fără a utiliza tancul sau mitraliera ci o majoritate parlamentară de strânsură, un conglomerat bine cimentat de infracţiune, înşelătorie, şantaj, laşitate, trădare şi micime.

Ceea ce propuneţi este o demenţă electorală, menită să creeze dezordine atât în rândul electoratului cât şi în rândul celor implicaţi în desfăşurarea procesului electoral. Cum vă puteţi imagine că rezultatele alegerilor vor fi corecte, când dumneavoastră obligaţi membri comisiilor birourilor secţiilor de votare să numere buletine de vot aruncate la grămadă în trei urne, unde se amestecă candidaţii de la Cameră cu cei de la Senat, de la Consiliul Judeţean cu cei de la Preşedinţia Consiliului Judeţean, precum şi cei de la Consiliile Locale cu candidaţii la primărie?

De ce faceţi asta, stimaţi guvernanţi? Mizaţi pe faptul că aceşti oameni vor claca fizic şi psihic în faţa acestui volum imens de muncă şi a responsabilităţii uriaşe care apasă pe umerii lor? Suntem siguri că asta urmăriţi.

Mai mult decât atât, impuneţi în birourile electorale de circumscripţie, procurori. Practic subordonaţi procesul electoral elementelor de forţă ale statului român. Mai lipseau din acest construct diabolic, ofiţeri SRI, SIE şi STS, deşi nu suntem siguri că nu vor fi implicaţi în vreun fel, măcar prin activitatea unor agenţi sub acoperire din cadrul celor trei structuri. Probabil de asta le-aţi mărit bugetele în an electoral să-i puteţi recompensa pentru aceste activităţi ilegale într-un stat de drept.

Procurorii numiţi în birourile electorale vor face astfel o scurtă pauză de la instrumentarea dosarelor politice cu care ne-au obişnuit în ultimii ani şi vor lupta ca cei pe care îi slujesc acum cu atât devotament să le rămână şefi şi în viitor. Aşadar, suntem în faţa unei fraude electorale fără precedent în care structurile de forţă ale statului român sunt implicate activ amintindu-ne de pretorianismul autoritar, specific unor vremuri de tristă amintire.

Domnule prim ministru,

Aniversăm zilele acestea 22 de ani de la sacrificiul unor tineri care şi-au dat viaţa în decembrie 1989 pentru democraţie, libertate şi mai ales alegeri libere. Ce aţi înţeles dumneavoastră, stimaţi guvernanţi, din acest sacrificiu? Se pare că nimic. Călcaţi în picioare toate principiile şi valorile pentru care acei oameni şi-au dat viaţa şi datorită cărora sunteţi astăzi în cele mai înalte funcţii ale statului român, de unde aţi devalizat bugete, aţi luat comisioane grase prin organizarea de licitaţii cu dedicaţie pentru clientela politică, iar acum veniţi şi comasaţi alegerile pentru a vă menţine la putere cu orice preţ şi a nu răspunde în faţa românilor pentru aceste nelegiuiri.

 Stimaţi Guvernanţi,

Întreaga procedură de angajare a răspunderii este una abuzivă, nedemocratică şi adânceşte criza de legitimate cu care deja vă confruntaţi.

Într-un stat modern, aşa cum este România, deşi domniilor voastre aţi reuşit performanţa să ne întoarceţi în timp nu cu 22 de ani, ci în zona neo-feudalismului, legitimitatea guvernanţilor se bazează pe percepţia cetăţenilor că instituţiile statului se achită satisfăcător de rezolvarea necesităţilor economice, politice şi sociale ale populaţiei. În aceşti trei ani aţi gafat continuu şi în ciuda discursurilor triumfaliste prin care încercaţi să ne convingeţi că toate măsurile luate sunt spre binele comun, al tuturor, cetăţenii au simţit pe pielea lor contrariul. Astfel, ultimele sondări sociologice relevă faptul că v-aţi prăbuşit la un nivel de sub 10% din încrederea populaţiei. Atât dumneavoastră domnule Boc, cât şi mentorul de la Cotroceni, preşedintele Traian Băsescu aţi atins minimele istorice întâlnite în ultimii zece ani la un om politic, la capitolul încredere. Pe scurt, asta înseamnă că poporul nu vă mai vrea. Regimul pe care îl întruchipaţi nu mai are susţinerea cetăţenilor Faptul că vă menţineţi la putere prin tertipuri şi încălcări repetate ale Regulamentelor celor două Camere ale Parlamentului, ale legilor şi a Constituţiei reprezintă disperarea şi falimentul acestei guvernări.

Promovând legea comasării alegerilor, prin procedura angajării, veţi reporta această criză de legitimitate şi pentru următorii 4 ani. Vom avea aleşi locali nelegitimi, un Parlament nereprezentativ, pe modelul celui din ultimii ani când aţi forţat crearea unui grup parlamentar de tansfugi politici, împreună cu care aţi dat naştere unei majorităţi toxice nesocotind voinţa electoratului.

În final, noi parlamentarii Opoziţiei, semnatari ai acestei moţiuni de cenzură, dorim să adresăm un mesaj tuturor parlamentarilor Puterii: Votaţi alături de noi această moţiune de cenzură! Ar trebui să vă simţiţi şi dumneavoastră jigniţi, ca şi noi, de modul total netransparent în care a fost adoptată această lege; ar trebui să fiţi revoltaţi, în calitate de parlamentari, că pentru a 14-a oară Guvernul ignoră Parlamentul şi recurge la procedura angajării răspunderii, ar trebui să refuzaţi să fiţi părtaşi la cea mai gravă lovitură dată democraţiei din România prin adoptarea acestei legi. Şi dacă nimic din toate astea nu vă determină să acţionaţi şi să daţi un vot favorabil moţiunii de astăzi, poate faptul că va trebui să daţi socoteală la viitoarele alegeri, fie ele comasate sau nu, cetăţenilor din colegiile unde veţi candida, iar pe aceia pe care nu veţi reuşi să-i cumpăraţi va trebui să-i priviţi în ochi când le cereţi votul, sperăm să vă pună pe gânduri în următoarele minute, până începe procedura de vot a moţiunii. (sursa: diana tusa.ro)

Anunțuri

1 thought on “Motiune de cenzura : „Dupa 22 de ani, democratia este in pericol””

Da-ti cu parerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s