Uncategorized

USL ataca la CCR Legea asistentei sociale pentru ca Ponta sau Crin au inceput sa ramana in pana de idei si de strategii. Sper ca pe viitor sa isi revina ambii si sa prezinte solutii adevarate


ROMANIA = STAT SOCIAL. Stiti ca m-am saturat sa tot aud mizeria asta? Romania timp de 2 decenii a tot fost stat social. A sustinut cu ajutorul imprumuturilor externe puturosenia unor concetateni de-ai mei, in timp ce altii se chinuiau sa munceasca. Economia a fost paralizata prin puzderia de taxe si taxulete care sufocau patronii, putinii patroni adevarati care existau in Romania, determinand cresterea evaziunii fiscale de catre golanii care aveau aere de patroni.
Cea mai mare prostie este chiar in articolul unu al legii fundamentale:

„(3) România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate.

Opozitia de la care eu doream altceva mi-a dovedit ca nu are strategie, nu prea are coerenta si pana acum doar a facut niste exercitii de imagine pentru a arata electoratului ca inca mai exista pe scaunele din Senat si Camera Deputatilor.
Nimeni din P.N.L. nu s-a gandit ca in realitate cei care au sustinut economia romaneasca au fost 1) capsunarii din Spania, care pana la inceputul crizei trimiteau bani in tara si 2) SRL-urile mici sau IMM-urile care reuseau sa supravietuiasca intr-un stat care mai avea putin si punea taxe si pe aer. Restul afaceristilor, adica aia cu punga doldora de bani si plini de relatii, nu prea faceau afaceri adevarate ci dadeau tunuri si isi luau banul. Statul iesea cu gauri in buget iar cei care plateau cine erau? Pai prostii de romani care munceau cinstit.

Adica foarte, foarte putini. Restul asteptau ca STATUL ROMAN, adica cei putini care munceau (sau care muncesc si acum) sa le dea ceva, adica ajutoare sociale. De multe ori cei care ajungeau in fata comisiilor de evaluare medicala nu aveau nici pe dracu, dar comisia X le dadea certificat de handicap. Unii poate ca erau bolnavi, nimic de zis, dar parerea mea este ca unii din cei care sufera de handicapuri de diverse tipuri ar putea sa munceasca in anumite limite.

Articolele care fac obiectul contestatiei Opozitiei spun de fapt urmatoarele lucruri.

„Art. 32 (1) instituie o notiune insuficient determinata de ‘ajutor semnificativ’: ‘Serviciile de ingrijire personala se adreseaza persoanelor dependente care (…), necesita ajutor semnificativ pentru a realiza activitatile uzuale ale vietii de zi cu zi. Astfel, este imposibil de apreciat cui se adreseaza norma juridica, la latitudinea cui sta aprecierea nivelului de la care ajutorul devine semnificativ.
Art. 56. (1): Principalele categorii de servicii sociale avand drept scop exclusiv prevenirea si  combaterea  saraciei  si  riscului  de  excluziune  sociala  sunt adresate persoanelor si familiilor fara venituri sau cu venituri reduse, persoanelor fara adapost, victimelor traficului de persoane, precum si persoanelor private de libertate.
            (2) Familiile si persoanele singure fara venituri sau cu venituri reduse pot beneficia de o gama diversificata de servicii sociale adaptate nevoilor individuale, cum ar fi servicii de consiliere si informare, servicii de insertie/reinsertie sociala, servicii de reabilitare si altele asemenea.
Art. 60 (1) Pentru persoanele care traiesc in strada serviciile sociale se acorda gratuit sau, dupa caz, contra unei contributii modice din partea beneficiarului.
          (2) Calculul si nivelul contributiei beneficiarului, prevazute la alin. (1), se stabilesc de catre furnizorul public sau privat care administreaza serviciile.”

Legea nu am gasit-o deocamdata pe nicaieri, ca sa o pot posta integral pe blog si din aceasta cauza am postat din surse gasite pe canalele de stiri. Dar, daca pasajele de mai sus sunt cele corecte, iata ce concluzie imi permit sa trag eu. Ajutorul acela semnificativ este stabilit evident de o comisie medicala. Comisia medicala, alcatuita din niste medici, normal, probabil ca are niste criterii de evaluare si daca vede in fata ei un cetatean care vorbeste coerent, are doua maini si doua picioare si nu are chef de munca cred ca ar trebui sa ii zica cetateanului ca ar cam trebui sa isi miste onorabilul fund la munca. Evident ala s-ar putea tavali pe jos, ar simula lesinul, dar din moment ce ai doua maini, doua picioare si nu ai nevoie de asistenta speciala pentru a te indopa cu mancare sau a te sterge la fund, atunci clar….LA MUNCA BAI PUTOARE!

Aceeasi comisie, daca ar vedea un alt cetatean care ar fi imobilizat, nu ar putea vorbi, nu ar fi in stare sa inteleaga care e diferenta dintre nu stiu, lumina si intuneric – e doar un exemplu – atunci da, omul ala merita ajutorul social. Dar lucrurile astea trebuie sa le stabileasca comisia medicala, ca de aia este comisie. Oare medicii au fost consultati de USL cand s-au gandit sa conteste legea? Dar oare PDL-ul a avut discutii cu medicii din tara asta?

Vazuta de pe margine, Romania are o gramada de teoreticieni, avocati, care stau si dezbat tot felul de hartii si nu are oameni de actiune, nu are oameni care sa vrea sa munceasca cu adevarat, nu are oameni cu chef de munca. Romanii s-au invatat sa astepte mereu sa li se dea, dar nu se intreaba nimeni ce anume genereaza acele avantaje materiale la care viseaza unii destepti.

16 thoughts on “USL ataca la CCR Legea asistentei sociale pentru ca Ponta sau Crin au inceput sa ramana in pana de idei si de strategii. Sper ca pe viitor sa isi revina ambii si sa prezinte solutii adevarate”

  1. Răzvane,
    Dupa Dictionarul meu, Socialul este legat de viaţa, de situaţiaeconomică a oamenilor şi de relaţiile dintre ei.
    Cu puţin efort, înţeleg, că toate acestea nu sunt posibile, fără existenţa unui stat social. Dar nu efort de gândire, gen Băsescu.
    Este ceea ce nu-i convine actualei puteri.
    O întrebare: ai ajutat vreodată pe cineva să-şi facă un plan de afaceri, în vederea obţinerii unui credit pentru o activitate privată?; sau măcar ai propus cuiva din organizaţia voastră liberală să includă între activităţile sale o asemenea acţiune?
    Până să-mi rrăspunzi, eu te anunţ că, deşi nu sunt liberal, am făcut o asemenea sugestie.Rezultatul? zâmbete, aprecieri, asigurări de implicare, dar zero.
    Asta este PNL în plan local.
    Vorba lui Matache măcelarul:”eeeiii, nu-i chiar aşa cum crede lumea!”.
    În rest, nu vreau să mă transform în atotştiutor, meteahnă tipic neo-comunistoidă.
    Madi şi Onu

    1. Solitaire, viata sociala nu are legatura cu statul social. Prin stat social romanii s-au invatat sa li se dea mereu fara a merita. Viata sociala exista in momentul in care detii un loc de munca, iti castigi painea in mod cinstit si iti permiti sa iti faci un cerc de prieteni, de relatii astfel incat sa poti sa te integrezi in societate si sa fii util societatii.
      Daca Dumenezeu te-a „pedepsit” cu vreo boala care nu iti permite sa faci nimic atunci da, trebuie sa fii intretinut de cei din jur sau de stat. Dar aceste cazuri trebuie sa fie exceptiile, pe cand la noi se pare ca sunt regula.
      Desi sustin Opozitia ( adica PNL, nu PSD) nu imi doresc ca dupa un efort atat de consistent al poporului roman Crin si Ponta sa dea inapoi privilegiile nemeritate celor care le-au pierdut.
      In privinta intrebarii tale, pot sa iti spun ca o perioada am fost agent de vanzari la o banca si am ajutat cetatenii sa obtina credite, dar acestea erau doar pentru persoane fizice nu juridice.

      1. eu am un fiu de 23 de ani care are handicap grav fiind in carucior care sufera de o boala genetica si eu sunt asistentul sau personal,dar in aceasta lege nu am vazut sa scrie daca mai beneficiaza sau nu de aceste drepturi!?

        1. Gabryela, eu nu am avut de unde sa descarc integral textul legii. Probabil mai dureaza pana o publica dar este imposibil sa nu li se dea aceste drepturi celor care sufera asa cum sufera fiul tau.
          Trebuie sa vorbesti eventual si cu un jurist, pentru ca ei se pricep mai bine in a deslusi textele de lege.
          Cu bine, si sper sa iti rezolvi problema.

  2. @ Răzvanrinder,
    Bună dimineața !
    În speranța că nu te vei supăra, doresc să-ți reamintesc că eu nu sunt afiliat politic la nici un partid . Îmi exprim opiniile LIBER, în conformitate cu art.30 din CONSTITUȚIA ROMÂNIEI ( 2003 )fără a-mi fi teamă că mă dă afară partidul din rândurile sale pentru că am trădat doctrina lui.
    Ca atare :
    a ) Te felicit pentru cele expuse în articolul de fond și-ți susțin TOATE opiniile !
    b) OPOZIȚIA umblă cu „ cioara vopsită ” urmărind să-și atragă „ puturoșii” beneficiari ai celor foste 54 de AJUTOARE SOCIALE ajunse acum la vreo 9 ( nouă) dacă nu mă înșeală memoria.
    c) Mulți dintre cei care primesc ajutoare sociale NEMERITATE lucrează sau cerșesc în străinătate plibându-se apoi la reîntoarcerea în ROMÂNIA în mașini luxoase și având palate cu zeci de turnulețe spoite cu aur, cupru sau argint..
    d) Comisiile medicale care acordă calitatea de „ handicapat sau bolnav ” primesc onorarii grase înainte de eliberarea certificatului respectiv.
    e) În mediul rural ajutoarele sociale se acordă de către cei în drept în funcție de numărul de zile muncă prestate în grădina, via sau terenul arabil al celui ce le acordă.
    f) În mediul urban ajutoarele sociale se acordă și în funcție de numărul zilelor -muncă prestate de către cei ce le primesc dar sunt plecați în străinătate și în veekend lucrează în curțile ( grădinile ) caselor de vacanță a celor ce le acordă dar, și în funcție de numărul de persoane posibile de aducerea de voturi la momentul alegerilor locale și parlamentare.
    g) Mulți primeau mai multe tipuri de ajutoare sociale și se duceau să le primească de la primării în mașini de multe zeci de mii de euro.
    h) Românul s-a învățat cu POMANA ca ursul brun cu HIBERNATUL !
    O zi bună și te aștept pe .
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    Alioșa.

    1. Din nenorocire Aliosa, daca Opozitia va merge pe principiul „Sa dam ca sa luam voturi” nu va face nicio branza. Eu astept sa vad cum se vor prezenta in campanie, dar daca vad ca pun accent pe niste drepturi care nu sunt justificate, atunci imi voi schimba votul.
      Mi-as dori sa vad in tara asta ca se ridica un partid crestin-democrat autentic si cu siguranta l-as vota.
      Dealtfel trebuie sa schimbam Constitutia si sa taiem prostia aia cu statul social inlocuind-o cu „stat crestin”. Romania are nevoie acum de o conduita morala adevarata, de niste repere care sa ajute populatia sa isi revina din coma in care a intrat de multi ani. Cred ca prin munca, prin credinta putem sa iesim la liman intr-o zi.

      1. Din nefericire, OPOZIȚIA chiar pe asta mizează !
        Adică, va promite alegătorilor REACORDAREA ajutoarelor sociale tăiate de actuala putere și, nu numai!
        Pentru opiniile tale expuse în articolul de fond încă nu ai fost înjurat ?
        Din nenorocire , eu sunt calomniat și acuzat de una și de alta și de susținătorii OPOZIȚIEI și de cei ai PUTERII !!!
        De ce ?
        Pentru că spun ce gândesc și despre unii și despre alții !
        Te-am așteptat pe
        http://aliosapopovici.wordprss.com/…………..
        O seară bună !
        Alioșa.

        1. Aliosa, eu iti citesc blogul dar de curand ai postat un colaj de poze care mi-a facut mari belele pentru ca browserul meu e cam obosit si de fiecare data se bloca.
          Ma astept sa fiu si injurat, pana la urma sunt din Romania. Dar abia astept sa mi se ridice mingea la fileu, pentru ca nici eu nu am sa stau cu mainile in san. :mrgreen:

  3. Care comisie şi eu am o problemă din copilărie mă chenau în fiecare an la aceiaş comisie să îmi reînoiască certificatul de persoană cu handicap.Era unul cu picioarele tăiate i-am întrebat dacă anual i le măsoară să vadă dacă au ctrescut la loc?

      1. pe fiul meu il chemau cand era copil si la 6 luni la comisie,daca cumva ii cresteau muschii el suferind de distrofie musculara progresiva forma duchenne!

  4. chiar nu ai auzit filiera de pensionare dai dreptul la medic,iti face actele beton si comisia trage decit o geana asa rusinoasa ca stie valoarea medicului.ris si batjocora sint pensionati inchipuiti si majoritatea lucreaza, iar tineretul de plictiseala ,ar ciuguli si el iarba dar se multumeste si cu facaturile,iar biciuscarii de pe la sate de traiau din ajutoare la ora actuala multi sint prin Franta la cersit,i-au racolat smecherii inclusiv cu catei din tara sa aibe si ciini linga ei cind cersesc ,m-am crucit cind mi-a spus cineva din tara ce mafie este cu cersitul, dar romanul face orice numai sa nu munceasca,iti dai seama ca sa stai 20 de ani si s-o freci asa la relantiu,nici lor nu le-a fost usor.

    1. Ery, te cred. Romanul s-a nascut „smeker” astfel incat chiar si atunci cand legea nu este foarte permisiva si nu ii da prea multa libertate de actiune el gaseste solutii.
      Comisiile astea ar trebui sa fie controlate de catre justitiarii nostri, cu conditia sa nu fie corupti. Daca se prezinta vreun cetatean care se face ca e bolnav pentru a primi bani nemunciti, atunci cred asta se numeste inselaciune si este pasibila de puscarie. Atat doar ca in cazul lor puscaria ar trebui tradusa prin munca in folosul comnitatii neplatita.

Da-ti cu parerea

