Uncategorized

Doi primari liberali braileni, doua pareri diferite. Cui ii dati dreptate?


Ion Craciun (PNL) – primarul comunei Chiscani din Braila, sustine ca descentralizarea este „normala” pentru a opri „nedreptatile”. Potrivit acestuia, si unele primarii ar trebui comasate, pentru a se putea realiza investitii de anvergura.
Acum vin din Italia, am castigat un program operational si am fost intr-o regiune unde aveau parlament local. Deci mi se pare normala reorganizarea. Inclusiv primariile sunt prea multe. Trebuie sa se faca programe pe fonduri structurale, investitii de anvergura. Nu… eu dezvolt la Chiscani un pic, iar celalalt nu vrea. Sunt pentru reimpartirea administrativ-teritoriala a Romaniei, pentru a opri aceste mafii. Aceste mafii sunt la Consiliul Judetean, la Prefectura, servicii deconcentrate care sunt organele de represiune„.
Primarul liberal a declarat ca este primar de sapte ani si nu a primit niciodata bani de la judet. Sunt pentru regionalizare, sunt pentru comasarea comunelor, a continuat Craciun, precizand ca printre structurile pe care le-ar vedea aduse de la judet catre primarie se numara evidenta informatizata a populatiei, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR) si Cadastrul. Totul sa fie la comuna, pentru ca suntem primarii secolului XXI, nu inainte cum ne puneau ei„, sustine primarul din Chiscani.

Referitor la programul USL, Ion Craciun s-a declarat in total dezacord cu propunerile prevazute in proiectul lansat sambata. „Nu sunt de acord cu ele, sunt de acord cu Basescu. Pai sa fie pusa in functiune reorganizarea asta in 2016? Nu mai are nicio sansa Romania pana atunci. Trebuie facuta urgent, acum„, a precizat Craciun. „Din cauza luptei politice am oprelisti de la toate partidele, si de la PNL si PSD, nu numai de la PDL. Sa vina acum alti functionari peste noi? Mai bine sa vina un guvernator si sa ne lase sa ne facem treaba„, sustine primarul liberal.  

Ion Tica (PNL), primarul comunei Victoria din Braila, a declarat pentru HotNews.ro ca propunerile PDL privind reorganizarea teritoriala „sunt cele mai proaste pe care le puteau face democrat-liberalii”. „Cum sa ajunga primariile sa ia toate deciziile de la centru? Trebuie sa ramanem asa cum suntem acum sau, cel mult, sa revenim la regionalizare asa cum era ea pe timpuri. Pentru tarani, este cel mai prost proiect. Taranii au venit la mine si mi-au zis ca, daca e nevoie de actiune, sunt prezenti”, a avertizat primarul liberal.
„Ne temem ca descentralizarea asta sa nu duca institutiile si mai departe decat sunt deja. Si asa o sa se intample, daca merge in ritmul pe care il vad si eu pe la televizor”, a explicat Tica. 
In ce priveste proiectul USL-ului, „pe undeva eu zic ca este depasit sau prea pripit. Asta trebuie facut in timp, in cativa ani”. Cu toate acestea, cel mai bun punct la USL este „marirea numarului de regiuni. Sa nu fie numai opt, sa fie macar la jumatate”. „La USL nu stiu ce m-a nemultumit, nu-mi vine acum in cap. M-a nemultumit pentru ca USL a luat-o repede dupa PDL, gata, haide si noi cu proiectul pentru regionalizarea tarii. De ce nu a venit USL inainte cu el, daca avea in proiect asa ceva? Dar pentru noi, ca tarani, regionalizarea asta o sa fie foarte dificila. Si taranii nu sunt de acord cu asa ceva”, a declarat Ion Tica.

Doi primari liberali din cadrul aceleasi organizatii teritoriale au declarat pentru Hotnews.ro doua lucruri diferite cand au fost chestionati in aceeasi problema. Unul se plange ca in mandatul maimutei de Stancu nu a primit niciun ban si este de acord cu reformele lui Basescu, celalalt sustine, dar mai mult cu jumatate de gura, punctul de vedere al USL. Taranii au dreptate sa se teama ca regionalizarea va indeparta de ei institutiile statului. Pentru taranul roman, care nu are resurse suficiente pentru a se deplasa pana la Braila, de exemplu.
Uniunea Social-Liberala a venit la randul ei cu un proiect – Proiectul_USL_privind_dezvoltarea_regionala – si cu Viziunea_USL_privind_administratia_publica_si_dezvoltarea_regional

Acestea se doresc a fi contrapondere masurile PDL, dar la fel ca si primarul de mai sus, cred ca s-au facut mai mult pentru imaginea USL-ului si nu pentru popor. Si acum, vrand nevrand, se ajunge la o intrebare importanta: Daca va castiga alegerile Uniunea Social-Liberala, ce va face cu reformarea statului, o va continua sau tot ce s-a facut pana acum va fio stopat si se va incerca reinvierea perioadei 2004-2008 cand romanii au avut parte de o boare de prosperitate?

Lasand la o parte retorica politicianista, Traian Basescu si Partidul Democrat Liberal au aplicat o serie de reforme care au schimbat modul de functionare al statului, dar au lovit destul de puternic in veniturile si in standardul de viata al poporului. Asta evident ca nu e o bila alba pentru ei, dar statul roman avea nevoie de o astfel de reforma. Eu unul nu contest necesitatea ei, ci modul prea brusc in care s-au petrecut lucrurile. Efectele au semanat cu o resuscitare aplicata unui om bolnav, caruia inca nu i s-a declansat boala si care traia cu impresia ca inca mai rezista. Si poate chiar ar fi rezistat unei reforme mai lente, care sa permita mediului privat sa inghita masa mare de someri, bancilor sa se pregateasca pentru noul mod de a face afaceri etc.

Reimpartirea asta a teritoriului trebuie sa tina seama inainte de toate de resursele economice din fiecare regiune si de perspectivele de dezvoltare ale regiunilor. IN plus, fiind vorba si de Braila, nu pot sa nu constat ca PSD-ul conduce aici si conduce si la Constanta. „Mafia rosie” domina si in Vrancea – vezi Marian Oprisan – si sanse nu prea sunt sa se scape de ei.

5 thoughts on “Doi primari liberali braileni, doua pareri diferite. Cui ii dati dreptate?”

  1. stimata doamna, cu tot respectul, sunteti pe deplin detasata de tot ceea ce poate fi numit realitate. Pe de alta parte inteleg faptul ca postarea dvs respecta intru totul linia …partid este mult spus……haitei portocalii pe care dormind somnul ratiunii o slujiti cu abnegatie. Consider ca a sta sa va si argumentez cele spuse ar fi ca si cum as avea o discutie despre sensul vietii cu un stalp de inalta tensiune. Asa ca nu-mi ramane decat sa va doresc in modesta dvs existenta multe succesuri si sa traiti bine….

    1. Stimate domn, cu același respect, oare de ce cred că dvs. sunteți atât de loial UDMR-ului ( Leonard Orban parcă nu ar fi român de naționalitate română) sau, mai rău, liberalilor pe care eu până când am să mor nu am de gând să-i mai votez vreodată. Nu slujesc pe nimeni cu abnegație, sunt convinsă că dvs. o faceți, în schimb nu pot și nici nu vreau să trec cu vederea abuzurile LIBERALILOR la care am fost eu supusă în anul 2008.

      Dacă acum o duc rău împreună cu alte milioane de cetățeni ai acestei țări și alte miliarde de oameni ai planetei în anul 2008 am pierdut 43% din salariu doar eu și doar din cauza unor LIBERALI.

      Cu toate acestea am încercat să fiu obiectivă, atât cât am putut, pentru că domnul Râzvan Rinder, deși liberal, îmi pare o persoană echilibrată și integră. Sper să nu mă înșel.

  2. 1. Pentru ce trebuie să meargă cetățeanul în orașul reședință de județ sau s-o mai numi ?
    Mie nu-mi este prea clar.
    2. Fondurile se dau în funcție de relația respectivului cu autoritatea care răspunde de gestionarea lor.
    Indiferent de culoarea politică. Adică fiecare partid a p-rocedat la fel. Există și relații transpartinice.
    Are dreptate domnul primar Crăciun.
    3. Reformele sunt necesare. Încă din 2000- 2004 când UE ni le-a cerut. Nici pesediștii și nici liberalii nu le-au făcut pentru că erau conștienți de faptul că riscau să piardă voturi. Ai mai auzit de partid aflat la guvernare care să nu piardă procentaje ? S-a întâmplat cu PNL-ul , între 2004-2008 , care a cheltuit banii statului în disperare. Voiau să dea și câte un laptop fiecărui elev din clasele a IXa și a-Xa !
    4. Reforma statului este absolut necesară. Nu am studiat niciunul dintre proiecte pentru că nu am avut timp și ca urmare nu mă voi exprima dar cred că îmi convine cel prezentat de președinte deoarece am înțeles cu secuilor nu le convine . Oare de ce ?
    5. Dacă tot suntem în criză financiară și de care o mai fi să se facă și reforma.
    Boala lungă moarte sigură !

Da-ti cu parerea

