Uncategorized

Impresii din Republica Moldova


Salutari prieteni. Vreme de o saptamana nu am mai scris nimic pe blogul meu pentru ca am fost ocupat cu campania electorala din Republica Moldova. Impreuna cu alti sase colegi din filiala TNL Braila, condusi de Cristi Ancuta, am facut campanie pentru partidul Alianta Moldova Noastra. Activitatea noastra s-a desfasurat in Chisinau si in raionul Cleureni, sper sa nu gresesc. Am mers prin satele aflate la 40-50 de km de capitala Moldovei, am impartit materialele electorale ale Aliantei Moldova Noastra si am constatat ca oamenii din mediul rural sunt foarte receptivi la schimbare. Acum ramane de vazut daca si ei, ca si romanii, spun DA din toata inima in prima faza, dupa care pe ultima suta de metri isi aduc aminte ca actualii le-au dat nu stiu ce pungi cu ulei si faina ca sa ii voteze.

In schimb in Chisinau am dat peste o populatie scarbita de politica, dezamagita de AMN, satula de comunisti. Intr-o zi, joi, stateam intr-o intersectie din Chisinau, aproape de un restaurant Mc’Donalds. A venit la mine un sofer de taxi, mi-a luat un pliant din mana si a inceput sa vorbeasca cu mine in ruseste. M-am uitat lung la el, el se uita la mine si i-am raspuns ca nu inteleg ce zice. In secunda urmatoare mi-a zis: ” Tu nu esti moldovan. De unde esti?”. I-am raspuns ca sunt de pe langa Cahul, mai din sud. „Fugi de aici, tu esti roman, nu esti din Moldova. M-a intrebat firesc, ce caut eu pe acolo. I-am raspuns ca am venit cu niste prieteni. S-a intors si a urcat in taxiul lui si nici ca m-a mai bagat in seama. 😆                                                                                                                                                                           Discutia cu el mi-a aratat insa altceva. AMN in Chisinau e foarte prost vazuta, omul acela spunandu-mi ca presedintele A.M.N. Serafim Urechean fiind „un cadavru politic”. Si nu era chiar singurul care mi-a zis asta.

Pana la urma, chiar si cei din AMN, din organizatia de tineret ne-au zis ca partidul lor e de fapt cel mai slab partid din coalitia anti-comunista. Sondajele lor aratau ca in capitala erau undeva la 7 procente intentie de vot, dar daca tinem cont ca pragul electoral in R. Moldova este de 4 procente este destul de probabil ca in Chisinau, Alianta sa nu treaca pragul electoral. Ceea ce i-ar putea salva sunt voturile din mediul rural.

 

 

6 thoughts on “Impresii din Republica Moldova”

Da-ti cu parerea

